בלוג

מגרשים את החושך משכונת אבו סנינה!

את לב שכונת אבו סנינה העויינת מאירה חנוכיית ענק של חב"ד חברון | מגרשים את החושך, גרסת המציאות

9.12.20, 23:50 | אלימלך קרזן | 157 צפיות

ב' בניסן תשס"א, אפריל 2001. צלף ערבי ארור מתמקם בבית הנמצא במרומי שכונת אבו סנינה הצפופה, סוחט את ההדק ופוגע בראשה של התינוקת שלהבת פס הי"ד בכניסה לשכונת אברהם אבינו, לב הישוב היהודי בחברון.
קיץ תשס"ב, 2002. מפקד חטיבת יהודה, אל"מ דרור ויינברג הי"ד נוקט במהלך שהופך את תמונת המצב המאיימת, מייבש את ביצת המחבלים ומחזיר לשכונה את הנוכחות הצה"לית, במוצב קטן שבנה בראש ההר. הוא עצמו נפל בקרב מול מחבלים ארורים חודשים ספורים לאחר מכן, אך את המציאות הבטחונית הוא הצליח לשנות מקצה לקצה.
כסלו תשס"ד, 2003. השליחים המסורים של חב"ד חברון מציבים בראש השכונה, סמוך למוצב הצבאי חנוכיה קטנה שתגרש את החושך הגדול, אור קטן אך איתן.
טבת תשס"ו, 2006. ימים ספורים לאחר חג החנוכה מצליחים פורעים ערבים ארורים לגנוב את החנוכיה מהמקום.
כסלו תשס"ז, 2006. החברים מחב"ד לא מוותרים, לא אומרים נואש ובסיוע צה"ל מציבים חנוכיית ענק בגובה 7 מטרים בנקודה האסטרטגית בראש ההר. את החנוכיה הזו אף אחד בעיר כבר לא מפספס, מראשון החיילים ועד אחרון המחבלים.
כסלו תשפ"א, 2020. גם בשנה הזאת עולים שליחי חב"ד אל המוצב הצבאי, שגדל והתבסס בינתיים, להדליק את האור עם חיילינו היקרים ולפרסם את הנס במרומי שכונת אבו-סנינה, אולי השכונה הכי חשוכה בעיר.
עם ישראל חי, האור מנצח!

צילום מרחוק: מירי בר ציון 
 
אין תגובות