בלוג

תקשורת או תשקורת? הדגמה בשידור חי

תיעוד השקר של התעמולה הפלסטינית: דוגמא אחת מני רבות

25.1.15, 11:00 | נעם ארנון | 227 צפיות

רוב אזרחי ישראל מודעים למעלליה של התקשורת, אשר חלקים גדולים ממנה משתמשים באמצעים פסולים כדי להשפיע על דעת הקהל ולקדם את סדר היום האנטי יהודי והאנטי ישראלי ברחבי העולם. לא לעיתים קרובות יש הזדמנות לראות ממש איך זה קורה בשטח. למזלנו לאחרונה התרחש בחברון אירוע שחשף לעין כל את שיטות הפעולה של התשקורת הבינלאומית העויינת, אשר אינה בוחלת באמצעים  - שקריים ובזויים ככל שיהיו -  על מנת להביא לצופים תמונה שקרית ומעוות של המציאות.
 
 

לפני כשבועיים הושלכו בקבוקי תבערה מחנות נטושה לעבר בית יהודי בסמוך לבית הדסה. למרבה המזל, תודה לאל, לא נגרם נזק. לפני מספר ימים החליט צה"ל לרתך שוב את דלת החנות כדי למנוע שימוש בה למטרת חבלה וניסיון רצח. כאמור, החנות הזו - כמו כל החנויות סביבה - נטושות זה שנים; הן הועברו למרכז העיר, שם הן פועלות ומשגשגות במרכז המסחרי השוקק בו.

ארגוני השמאל האנטישמי הפועלים בחברון החליטו לקפוץ על המציאה. הם הביאו למקום אשה ערביה מבוגרת, הושיבו אותה ליד החנות ודרשו ממנה להתחיל לבכות כדי שיוכלו להציג תמונה מזוייפת של "נעילת בית ואשה זקנה המושלכת החוצה". תמונות כאלו פורסמו בעבר והשפיעו רבות על דעת הקהל ועל צמיחת האנטישמיות בעולם. למרבה המזל, נכחו במקום מספר תושבים ששמו לב לאירוע המוזר: זקנה ערביה היושבת ליד חנות ומקבלת פקודות להתחיל לבכות כדי שהמצלמות יוכלו לצלם את האירוע ה"מזעזע". למרבה העניין, ליד "כוכבת" ההצגה העמדה בתה, שלא יכלה להסתיר את צחוקה מול האירוע הבוטה והמגוחך.
 

הפעם, התשקורת נתפסה במערומיה; אך באלפי מקרים אחרים, שבהם ארגונים אנרכיסטים אנטישמים מבשלים הצגות לתקשורת, הצילומים משודרים במהדורות החדשות ומופצות ברחבי העולם, כר פורה לצמיחה השנאה, האנטישמיות והטרור ברחבי העולם.
לצערנו, למרות פנייתנו, ממשלת ישראל מאפשרת לארגוני המחבלים התקשורתיים הללו לפעול באין מפריע ולבצע פיגועים תקשורתיים בלא הפרעה.
כדאי להשתמש בלקח מאירוע זה כדי ללמוד על שיטות הפעולה ולחשוף את ממדי השקר, ולנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי להפסיקו – ויפה שעה אחת קודם.
 
אין תגובות