חדשות

שיא של כל הזמנים: 45,000 משתתפים בשבת חיי שרה בחברון!

המונים מכל רחבי הארץ ומחו"ל באו לחגוג את חגה של עיר האבות | 6,000 איש השתתפו בסעודות השבת הגדולות בעולם באוהל חב"ד למרגלות מערת המכפלה

29.11.19, 13:11
שיא של כל הזמנים: 45,000 משתתפים בשבת חיי שרה בחברון!
רבבות אורחים מרחבי הארץ ומחו"ל באו לחברון לרגל שבת חיי שרה, חגה של עיר האבות.  
בין המשתתפים רבנים, שרים, חברי כנסת, אישי ציבור ומיטב עמך ישראל מכל הסוגים ומכל המגזרים.
מאחורי האירוע שהפך כבר למסורת חגיגית עומדים מחדשי הישוב היהודי בחברון בסיוע חב"ד חברון, הכנסת אורחים חברון, מנהלת מערת המכפלה, המנהלת המוניציפלית חברון, המועצה המקומית קרית ארבע וכן מאות משפחות בחברון ובקרית ארבע אשר פותחות את ביתן בפני עשרות אורחים, מוכרים ולא מוכרים.
כבר מאמצע השבוע התמלאה העיר באוהלים, בקרוואנים נגררים ובפתרונות שינה מאולתרים כיד הדמיון והיכולת עבור אלו שלא מצאו פתרונות לינה בבתי משפחות, הכל כדי לזכות להשתתף בשבת חיי שרה בעיר האבות.
גולת הכותרת של האירוע היא ללא ספק אוהלי הענק המפוארים של חב"ד חברון בגן מערת המכפלה, בהם הוגשו סעודות השבת כיד המלך במחיר מסובסד. 6,000 איש סעדו שם, במה שמסתמן כסעודות השבת הגדולות בעולם.
שדרן הרדיו קלמן ליבסקינד אשר התארח בחברון בשבת, סיפר בתוכנית הרדיו 'קלמן ליברמן' על חוויותיו: 
"שמעתי הרבה על שבת חיי שרה, שבת חברון. השנה ארזתי את המשפחה, פעם ראשונה הייתי שם. במוצאי שבת לקח זמן עד שפתחתי את הטלפון כי הרבה זמן לא נהנתי ככה בשבת. עשרות אלפי אנשים, כל מקום שאפשר להניח עליו אוהל - היה שם אוהל עם אנשים. אנחנו היינו 20 איש אצל קרובי משפחה בדירה עם מזרונים, אבל היה תענוג. מערת המכפלה מפוצצת, חברון מלאה בכל האיזורים של השכונות היהודיות, אוהל ענק שמארח 6000 איש, אנשים פותחים את הבית, את המטבח שלהם, אווירה נפלאה. פשוט דחיתי כמה שאפשר את צאת השבת".
מאות אורחים הגיעו לחברון במיוחד מחו"ל ברכבת אווירית לרגל השבת.
מאות קראוונים ניידים חנו בחניונים מיוחדים אשר הוקצו מראש על ידי צה"ל והמשטרה, במה שהפך למתחם קמפינג חברוני שלא נראה כמוהו. 
באוהל הענק של חב"ד חברון בראשות הרב דני כהן, סעדו מעל 6,000 איש שלוש סעודות שבת מפוארות  יחד עם מאות שלוחי חב"ד מהארץ ומהעולם.
הרב דני כהן שליח חב"ד בחברון מספר: "במילה אחת - מרגש. לראות את עמך ישראל יושב יחדיו שר יחדיו חוגג את החיבור המיוחד של עם ישראל ואת החיבור המיוחד לרבי יחד עם מאות שלוחי חב"ד שהגיעו מהארץ ומחו"ל , אין דברים כאלה".
עוד מספר הרב דני כהן : "בערב שבת יזמנו שירה משותפת של כולם ברוב עם. השירים שנבחרו -  "לכה דודי" ו"צמאה". מדובר במשימה מאתגרת, במיוחד  בשבת כשאין שימוש ברמקולים. הפיתרון שנמצא - יצרנו שלטים מיוחדים, כאשר לכל קבוצת שולחנות מונה מארח מטעם חב"ד. כאשר ניתן האות, ברגע אחד הונפו השלטים וכל הציבור פתח יחד בשירה ענקית - "לכה דודי" ובהמשך ניגונים נוספים.
אני בטוח שהאבות הקדושים מסתכלים עלינו ומזילים דמעת התרגשות".
מנכ"ל הישוב היהודי בחברון אורי קרזן: 
"אני רוצה להודות באופן אישי לכל אחד ואחת מרבבות האורחים שהיו שותפים איתנו באירוע המרגש והמיוחד הזה  ומתנצל בפני הציבור הענק הנוסף שרצה לבוא לחברון, אך לא הצליח מפאת מחסור במקומות אירוח. שבוע לפני השבת כבר הגענו למצב של אפס מקום. בשנה הבאה נעשה השתדלות למצוא פתרונות נוספים לאירוח עוד ועוד משפחות ואנשים המבקשים לבוא לחברון ולא הצליחו לעשות זאת בשל העומס הרב. 
ברצוני להודות לכוחות הביטחון,  לצה"ל - חטיבת יהודה, למג"ב מערת המכפלה, למרחב חברון של משטרת ישראל, למגן דוד אדום מרחב ירושלים ולכל השותפים באבטחת האירוע המדהים.  מאחל שנזכה כולנו לראות בבניינה של  חברון וארץ ישראל כולה במהרה בימינו".
האירוע הופק ע"י אשי הורוביץ ושיראל בלייכר.
 
צילום ועריכת קליפ וידאו: אריה גוטליב
צילום תמונות: מנדי הכטמן
תמונות הרחפן באדיבות מג"ב מערת המכפלה.

שבת חיי שרה תש"פ: 45,000 משתתפים! | צילום: מנדי הכטמן | 94 תמונות
אין תגובות