חדשות

טקס חילופי מפקד חטיבת יהודה התקיים למרגלות מערת המכפלה

נפרדנו בתודה ובהצדעה ממפקד חטיבת יהודה היוצא אל"מ איתמר בן חיים, שסיים שנתיים תובעניות ומלאות עשיה בתפקיד המאתגר | ברוכים הבאים וברכת הצלחה רבה למפקד החטיבה הנכנס, אל"מ אביחי זפרני | השם ישמור צאתכם ובואכם!

19.8.20, 14:26

בטקס מרשים למרגלות מערת המכפלה התמנה אל"מ אביחי זעפרני למח"ט יהודה.
תודה מיוחדת למח"ט היוצא אל"מ איתמר בן חיים.

בדברי הפרידה אמר אל"מ בן חיים:
"כאן, במקום הזה, קבע אברהם אבינו את מושבו לראשונה. מכאן החל דוד המלך למלוך על ישראל.
במרחב הזה היישב שבט יהודה במהלך נחלת הארץ.
עוד ביציאת מצרים נודע שבט יהודה בחלוציות ובראשוניות. במעשה של נשיא השבט, בו זינק אל הים לפני שבקע, קבע נחשון הבן עמינדב את הנורמה המצופה מכולנו – להיות מתמיד ראשוני גם כאשר המציאות אינה ברורה.
כאן נלחם מאיר הר ציון עם יחידה 101 בשורת מבצעים נועזים. בשטחים סביבנו נעו לוחמים בקור המקפיא של חברון לפעולות תגמול בתחילת שנות ה – 50.
כן נלחמה החטיבה הירושלמית בכיבוש העיר והר חברון במלחמת ששת הימים....
כתוב בפרקי אבות - "לא עליך המלאכה לגמור ואין אתה בן חורין להיבטל ממנה". ככל מפקדי חטיבת יהודה בעבר, עשיתי כל שביכולתי לעמוד לילה ויום על המשמר למען ההגנה על התושבים ועל מדינת ישראל כולה".

המפקד הנכנס, אל"מ אביחי זעפרני אמר בדברי הפתיחה:
"לעיר חברון משמעות מיוחדת בהיסטוריה הקדומה של עמנו. כאן בעיר הזאת התחיל ההיסטוריה העברית.  כאן קם הצבא העברי הראשון על ידי אברהם אבינו שלחם את המלחמה הראשונה בהיסטוריה היהודית וניצח את הניצחון העברי הראשון. כאן בחברון קמה המלכות הגדולה שהית לישראל עד עצם היום הזה, ע"י דוד המלך. כאן קבורים אבותינו".
שני המפקדים הביעו הערכה להתיישבות  ותודה לכל מערכות הבטחון על תפקודה באבטחת הגזרה והמדינה. 
אין תגובות