חדשות

שומרים על החיים

כ-1000 תושבים ותלמידים מקרית ארבע,היישוב היהודי בחברון הר חברון וגוש עציון הגיעו הבוקר (א') למשרד רוה"מ והפגינו אל מול ישיבת הממשלה.

22.11.15, 20:18
כ-1000 תושבים ותלמידים מקרית ארבע, הר חברון וגוש עציון הגיעו הבוקר (א') למשרד רוה"מ והפגינו אל מול ישיבת הממשלה. אבי שושן ראש מחלקת חינוך בקרית ארבע מנחה את האירוע. שושן הפעיל את הקהל הרב צעק ואחריו חזרו כולם "סוגרים את ציר 60 לערבים", "עצרנו היום את החיים, את הלימודים כדי לדרוש מרוהמ ביטחון" וגם " תאורה לכל אורך ציר 60"
 
בהמשך הקדיש שושן שיר לזכרם של אברהם חסנו ובני משפחת ליטמן ז"ל - 'רחם' וכולם שרו יחד.
 
באירוע נכחו רבים בניהם השר אורי אריאל, סגן השר איוב קרא, ח"כ דודי אמסלם, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון, ראש מועצת יש"ע ומוא"ז בנימין אבי רואה, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, רותי חסנו אלמנתו של אברהם ז"ל, משפחת ליטמן שהגיעו היישר מבית העלמין בתום השבעה.
חכ דודי אמסלם (ליכוד): "רק לפני שבוע הייתי בחברון. אני מבקש ודורש מרוה"מ ומשר הביטחון- המחלוקת על יהודה ושומרון לא קשורה לביטחון, מדינת ישראל צריכה לעשות הכל כדי לשמור על ביטחון התושבים. קורא לשר הביטחון לרכז את כל המאמצים. הצבא צריך לרכז מאמץ, בדיוק כמו בכל חלקי הארץ. זכותנו על הארץ ועתיד הארץ הוא בפיתוח ההתיישבות ביו"ש".
 
מלאכי לוינגר ראש מועצת קרית ארבע: "היום אנו בתום השבעה ובמלאת השלושים, ומחר אנו מציינים 13 שנה לקרב בציר הגבורה בחברון. משתתפים בצערם של הקהילה היהודית בבוסטון שאיבדה את אחד בניה ושכל חטאם שהם אוהבים את א"י. אנחנו כאן כדי לומר לא עוד! לא מוכנים להמשיך את המצב הזה. רוצים להיות עם חופשי בארצנו. רוצים ליסוע מהבית לירושלים ולבאר שבע בביטחון. דורש מראש הממשלה להתחיל להילחם בטרור, לא מוכנים לטרור, לא מוכנים לקבל הכלה, לא מוכנים לקבל מיגונים. כביש שיש בו ירי יסגר לתנועת ערבים. ציר 60 יסגר לתנועת ערבים. כל מקום בו ינסו לפגוע ביהודים יסגר לתנועה. לבצע מבצע צבאי ולהפסיק לחלוטין את כל זריקות האבנים, בקת"בים וכל טרור שהוא. דורשים תגובה ציונית הולמת. דורשים להמשיך לבנות, להתיישב. זו השפה שצריך לדבר בה. אנחנו נחושים, אנחנו חזקים. אותנו לא יזיזו משום מקום. המונים ביקרו אותנו כי עם ישראל אוהב אותנו ותומך בנו. עם ישראל חי".
 
סגן השר איוב קרא (ליכוד): "עצרתי הכל כדי לבוא ולהגיד לכם שאני איתכם, אוהב אתכם, מחזק אתכם, אין כמוכם. מעולם לא מעדתי למען ההתיישבות, אני הייתי ועדיין המורד בתוך הליכוד למען ההתיישבות. אתם מלח הארץ, אני קשור למועצה עוד מהיותי קצין, אני קשור לאבא של מלאכי וכולנו עברנו טרגדיות עבור א"י. עברנו מספיק כדי לא לעבור את המראות הללו. חייבים לשנות את הטיפול בטרור באופן מהותי. נעשה הכל כדי לשמור עליכם".
 
השר אורי אריאל: " האנשים שהגיעו לפה הם גיבורים שהגיעו לפה בדרישה אחת פשוטה לחיות. בירושלים, בתל אביב ביהודה ושומרון בכל הארץ. מה שיהיה אפקטיבי במלחמה הזו זה גירוש המחבלים ומשפחותיהם לחוץ לארץ. ארץ ישראל היא ארץ קדושה והיא לא סובלת את הגויים ששופכים את דמם של יהודים. אנחנו באים בדרישה לראש הממשלה לחזק את הביטחון אבל במקביל חייבים להמשיך את הבנייה ביהודה ושומרון. עכשיו זה הזמן לבנות. הקבינט צריך להחליט שבמקום בו פגעו ביהודים לא יסעו ערבים, צריך ליסוע מסביב. הערבים כהוראת שעה לא צריכים ליסוע במקום בו נוסעים או עומדים יהודים. אנחנו פועלים כדי שרוה"מ יפעל לאמץ את ההמלצות הללו ומחזקים את ידיו על הבנייה בירושלים ומקווים כי יבנה עוד בכל רחבי יו"ש וירושלים".
 
רותי חסנו: "אברהם דאג לכולם. בעלי נרצח על הגנת א"י. לא ניתן למצב הזה להימשך, בעלי נרצח על קידוש השם. הוא יצא עם אלה בידיו כדי להגן על יהודים ולהראות שלא נשתוק ולא נשקוט. זה היה אברהם, הוא לא ויתר. כמו שאברהם נלחם על כבוד א"י גם אנחנו נילחם".
 
בצלאל סמוטריץ: תודה שבאתם להזכיר לרוה"מ 2 דברים: שעם ישראל חי, זה קודם כל. ודבר שני שהוא המפתח לביטחון ואת זה אנחנו צריכים להזכיר לראש הממשלה בחדר עם החלונות האטומים שארץ ישראל היא של עם ישראל. ממשלה שלא מספקת ביטחון לתושביה אין לה זכות קיום. ממשלה שלא בונה בישראל אין לה זכות קיום. ממשלה שמקפיאה אין לה זכות קיום. אנחנו נגיד לראש הממשלה, תראה כאן את המוני עם ישראל, תראה את גדולי האומה, תלמד ותתחזק ואל תפחד לבנות בארץ ישראל. צריך לגדוע את הרעיונות ולהבהיר כי לעולם לא תקום כאן מדינה פלסטינית".
 
אבי רואה: כאן כדי לחזק את ממשלת ישראל שתקבל החלטות חשובות כדי לאפשר את חייהם של תושבי ישראל בארץ ישראל. ממשלת ישראל נמצאת ברגע מכריע, עכשיו היא חייבת להחיל ריבונות על יהודה ושומרון. ברגע שזה יקרה הערבים יבינו שמדינה פלסטינית לא תקום כאן. חייבים לקבל החלטות קשות עכשיו.
 
 
אין תגובות