חדשות

כנס תשובה לנשים במערת המכפלה

למעלה מ 10,000 נשים הגיעו מכל רחבי הארץ לערב מרומם ומיוחד למרגלות מערת המכפלה

10.10.16, 15:18

ב"ה
לילה ענק בחברון

10,000 נשים השתתפו במופע "הכי קרוב לאמא" - ערב מרגש, מרומם וסוחף שסיים חודש סליחות רצוף פעילות בחברון
חודשי אלול ותשרי השנה היו עמוסים ורצופים בפעילות וסיורי סליחות בחברון. מידי ערב ולילה הגיעו אלפי יהודים לסיורים ואמירת סליחות במערת המכפלה. חודשי הסליחות הסתיימו בשני אירועים גדולים ומרכזיים – מעמד הסליחות המרכזי שהתקיים בשבוע שעבר בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, ואמש התקיים מעמד הסליחת המרכזי לנשים ובנות שסחף למעלה מ 10,000 נשים שהגיעו מכל רחבי הארץ לערב מרומם ומיוחד למרגלות מערת המכפלה.

את הערב פתחה ריקה רזאל במופע שירה  מרגשת. אחריה התבצעו קטעי מחול של בנות להקת "הריקוד" לאומנויות המחול, לזכר חברתן הלל אראל הי"ד. אמה של הלל, רינה אריאל תבדל"א נגעה בליבן של כל הנוכחות כשאמרה – "האויב פגע לנו בלב, הוא לקח את חייה של בתי והוא רוצה לפגוע בלב של כולנו, בבית המקדש. אנו נוכיח כי הלב שלנו חי ופועם, ובכוחו להמשיך, להתגבר ולהאיר" . הרבנית ימימה מזרחי ריגשה את קהל האלפים בדברי התעוררות, תשובה והתעלות לקראת יום הכיפורים, ששולבו בקיטעי סליחות מפי הרב המקובל יעקב עדס שליט"א ושהוקרנו על מסרי וידיאו ענקיים.

שיא הערב היה הופעה מלאה של הזמרת שרית חדד, בה שולבו קטעי תפילה ושירה בעוצמה אדירה. ההופעה סחפה בהתרגשות את אלפי הבנות והעניקה להן חוויה מרוממת ובלתי רגילה.
ברקע של כל המופע ניצב המבנה המרשים הניצב מעל מערת המכפלה, שהואר בצבעים מגוונים והזכיר לקהל את האבות והאימהות, מקור האמונה וההשראה לעם ישראל בכל דורותיו.
המופע נוהל בכישרון וביד אמונה ע"י אשי הורביץ, מנהל מחלקת האירועים בחברון, שכבר מכין את מופע הסוכות בכיכובו של אמן השירה החסידית הבינלאומי מרדכי בן דוד.
מנכ"ל היישוב היהודי בחברון, אורי קרזן, סיכם את המופע: "למרות כל האירועים, קהל אלפי הנשים שהגיעו מכל רחבי הארץ מוכיח שוב שעם ישראל על כל גווניו מחובר לחברון ורואה במערת המכפלה מקור להשראה, לתפילה, לסליחות ולאמונה".
דובר הישוב, נעם ארנון, אמר: "הרוח האיתנה של חברון מובילה את עם ישראל לאומץ, שמחה והתחברות למורשת. אנו מזמינים את כל עם ישראל למופעי שנת היובל לשחרור חברון שיתחילו בסוכות הקרוב כאן, יחד עם האבות והאמהות".

שרית חדד בחברון | 33 תמונות
אין תגובות