חדשות

אקורד הסיום של הכנסת ה-20: כנס תמיכה ענק בישוב היהודי בחברון

הכנס התקיים ביוזמת שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ'. השתתפו יו"ר הכנסת, שרים, ח"כים, ראשי רשויות ופעילים מרחבי הארץ

26.12.18, 16:49
רגע לפני פיזור הכנסת, התקיים בה כנס רב משתתפים שביטאו תמיכה, הזדהות ומחוייבות לעיר האבות והאמהות חברון וליישוב היהודי בה.
היה זה מפגן כח כפול – הן של קואליציית הימין והן של עיר האבות חברון.
בהודעה לקראת הכנס נאמר: "נתכנס להביע הזדהות עם שרשי העם היהודי הטמונים בחברון, תמיכה ביישוב היהודי בחברון שנאחז בעיר למרות כל הקשיים בשליחות כולנו, ומחויבות חד שמשמעית להמשך קיומה, בטחונה ושגשוגה של חברון כעיר האבות והבנים של כולנו, כחלק בלתי נפרד משיבת עם ישראל לארצו".
משתתפי הכנס כללו מבחר מכובד ומרשים של נציגים בכירים של הממשלה והכנסת וכן ראשי מועצות ויישובים.
את הכנס יזמה שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות החכי"ם יואב קיש ובצלאל סמוטריץ וחכ"ל אורית סטרוק והוא התקיים במעמד יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין.

כל המשתתפים נשאו דברים ברורים שהביעו תמיכה חד שמעית ביישוב היהודי בחברון, דרישה לביסוסו, בטחונו ופיתוחו וכן דרישות יישומיות שונות -בהן  הנגשת מערת המכפלה והוצאת משקיפי TIPH העוינים מהעיר.
בין המשתתפים – השרים  אופיר אקוניס, אריה דרעי, אורי אריאל, יואב גלנט, איילת שקד, זאב אלקין, גילה גמליאל וחיים כץ, סגני השרים הרב אלי בן דהן וציפי חוטובלי, חברי הכנסת – אבי דיכטר, מוטי יוגב, נורית קורן, אמיר אוחנה, מיכאל מלכיאלי, יהודה גליק, אמיר אוחנה, אורן חזן, אסנת מארק, ניסן סלומיאנסקי, מיקי זוהר  ושרן השכל.
מייד בתחילת הכנס הגיעה הודעה על קביעת מועד לבחירות, ולכן במובן מסויים הכנס היה צעד הסיכום של הכנסת העשרים.

ח"כ יואב קיש פתח : "בחירות באות והולכות, אבל חברון לנצח. השמאל יוזם מפגש נגד חברון, ואנחנו מייצגים את רוב עם ישראל שכולו בעד חברון".
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "השמאל רוצה לקיים כנס תחת הסיסמה 'חברון תחילה'. ואכן, חברון היא ההתחלה של הכל.   אז למה הם מנסים לפגוע בחברון? כי הם יודעים שזה הלב, הלב של הנוכחות היהודית בעולם. הם אומרים שבחברון גרים  500 איש, אבל בשבת חיי שרה ראיתי שם 30 אלף , מגיל צעיר ועד זקן, מכל הגוונים, אשכנזים וספרדים, דתיים ולא דתיים. אנו תומכים בחברון, זה פשוט. חברון לא תהיה יודנריין ורק ממשלת ימין יכולה לתת לחברון את המעמד הראוי לה. לא חברון של TIPH אלא של עמידה משותפת, שמגדלת את הדור הבא של העם היהודי".
השר חיים כץ: "נמשיך לעשות כל דבר כדי לתמוך בחברון. כך פעלנו וכך נפעל".
השר זאב אלקין: "חברון היא חשובה יותר מכל האירועים הפוליטיים. מוזיאון המורשת היהודית יקום ליד המערה, חלק מן התקציב יועבר מהכסף שמגיע לאונסק"ו שמכחיש את ההיסטוריה שלנו בחברון". גם הוא קרא להוציא את משקיפי TIPH מהעיר.
השר אורי אריאל: "בואו  נקבל כעת החלטה למען חברון -  לפני פיזור הכנסת – בוא נוציא את משקיפי TIPH מחברון".
השרה אילת שקד: "אני מקווה שהממשלה הבאה תהיה ממשלה לאומית. הממשלה יכולה וצריכה כעת להחליט להוציא את המשקיפים העוינים".
השר יואב גלנט: "כל דבר מתחיל בחברון. משרד השיכון שלנו בונה ויבנה את חברון ואת כל ארץ ישראל".
השר אופיר אקוניס: "הייתי בחברון פעמים רבות. חברון שלנו כבר 4000 שנה, שום הסכם לא יוציא אותנו משם. אני מבקר הרבה שם, ותמיד מוצא דברים חדשים. אבל לא רק בהצהרות, גאה על ההשתתפות של מיליון שקל בבניית שכונת חזקיהו. אני זוכר את ההחלטה להביא TiPH לתקופה זמנית, כעת הזמן לסיים את התקופה הזמנית".
השר אריה דרעי: "ישר כח לתושבי חברון; לא קל לגדל שם ילדים. ברכות לתושבי המקום השומרים על המקום הקדוש.  בנינו מעמד חוקי לחברון, אנחנו צריכים להתייחס אליה כאל רשות מקומית לכל דבר, כמו כל הרשויות".
השרה גילה גמליאל: "ישר כח לאורית סטרוק על היוזמה ועל כל פעילותה! רק ממשלה ימנית פועלת ותפעל למען חברון".
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "חברון היא העיר העברית הראשונה. העברתי מידע על TIPH, אנחנו לא צריכים כוחות זרים בעיר האבות. יש להוציא אותם מהעיר בהקדם".
סגן השר הרב אלי בן דהן:  "פתחנו את תל חברון, שמחבר את חברון של העבר וחברון של העתיד".
ח"כ אבי דיכטר: "3700 שנה - 60 דורות עברו מאז קנה אברהם את מערת המכפלה. אין אומות רבות שיכולות להראות מסורת כל כך עתיקה. הבעיה הגדולה – נגישות. הנגשנו את קבר רחל כעת  אנחנו צריכים לעשות את זה לחברון - כדי שאף אחד לא יחשוב פעמיים אם בטוח ובטוח להגיע לשם. זוהי מצווה יהודית, מצווה ישראלית ומצווה אנושית".
ח"כ מיקי זהר: "היום החלטנו על תקציבים חדשים ליהודה ושומרון. אנחנו צריכים לשים את חברון כמטרה עיקרית לתקציבים האלה".
ח"כ אורן חזן: "אצטט את בן גוריון, שכתב - 'תהיה זו טעות לא לבנות את חברון'. כך אמר בזמנו השמאל. אנחנו צריכים כאנשי ימין פחות לדבר ויותר לעשות".
ח"כ מוטי יוגב: "אנחנו בעלי הבית האמיתיים של חברון. יש לחדש את טיולי התלמידים לחברון".
ח"כ אסנת מארק: "נכנסתי לכנסת לא מזמן אך אני מרגישה ותיקה בתמיכה בחברון".
ח"כ נורית קורן: "הורי זכו להימנות על מקימי קרית ארבע. קוראת לבנות את מעלית ההנגשה למערת המכפלה עוד לפני תום כהונת הכנסת".
ח"כ מיכאל מלכיאלי: "קורא לבנות מייד מעלית למערת המכפלה".
ח"כ שרן השכל: "הצלחת חברון היא הצלחת הנשים. מכירה את שרה נחשון ואת אורית סטרוק, את הרבנית לוינגר ועוד נשים שהובילו את המאבק למען חברון. אם נוותר על חברון – עיר הבסיס והשרשים – על מה נוכל לעמוד? כעת חברון מצליחה, יש בניה ומוזיאון, צריך לבוא לחזק ולהתחזק".
ח"כ אמיר אוחנה: (היה צריך ללכת, אבל קרא שלש מילים) - "אני עם חברון!"
בנוסף השתתפו בכנס אישי ציבור, ראשי המועצות – יוסי דגן מהשומרון, ישראל גנץ מבנימין, אליהו ליבמן מקרית ארבע, חננאל דוראני – יו"ר מועצת יש"ע, ראשי תנועת "אם תרצו" ועוד.
את היישוב היהודי בחברון ייצגו ראש המנהלת המוניצפלית אברהם בן יוסף, מנכ"ל הישוב אורי קרזן, חכ"ל אורית סטרוק ודובר היישוב נעם ארנון.
לאחר הכנס התקיים מעמד מיוחד בלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בו הוענקה לו תעודת הוקרה מיוחדת על עזרתו ותמיכתו בחברון.
כל חברי הכנסת והשרים חתמו על מגילת התמיכה וההזדהות עם חברון ובמעמד זה הוסיף יו"ר הכנסת את חתימתו על התעודה המרשימה, בה חברי כנסת ישראל התחברו עם עיר האבות והבנים.

צילום: מירי צחי
 
 
 
 
 

כנס תמיכה ענק בכנסת - ט"ז בטבת תשע"ט 24.12.18 | 51 תמונות
אין תגובות