את חג הפורים בעיר האבות חוגגים במשך יומיים.
הסיבה לחגיגה המתמשכת הזו, בקצרה: העיר חברון היתה מוקפת חומה בימות יהושע בן נון, התאריך הקובע לעניין ציון החג. את שרידי החומה האימתנית ההיא ניתן לראות עד היום באתר תל חברון העתיקה.
משכך היה חג הפורים אמור להיקבע ליום ט"ו באדר, כמו בירושלים.
עם זאת, מכיוון שחברון הוגדרה גם עיר מקלט – הרי שהחומה הזו מיועדת להריסה, בכדי לאפשר כניסה מהירה לתחומי העיר ובעצם היא כאילו איננה. במצב הזה, אמור החג להיקבע ליום י"ד באדר.
ההתלבטות היתה קשה, אך ההכרעה פשוטה ביותר: למה לבחור אם אפשר גם וגם.
בחברון חוגגים יומיים של פורים – היום העיקרי נקבע ל-י"ד באדר כמו ברוב חלקי הארץ. לאחר קריאת המגילה ברוב עם במערת המכפלה התקיימה תהלוכת ה'עדלאידע' המסורתית ברחובה של עיר, מאדמות ישי דרך שכונות הישוב היהודי ועד מערת המכפלה, בהשתתפות מאות רבות של חוגגים מהארץ ומרחבי העולם.
ביום השני התקיים 'שוק הפורים' המסורתי, החביב על ילדים ומבוגרים כאחד.
צילום: דוד וילדר, ישי פליישר, נעם ארנון, אלימלך קרזן.
הסיבה לחגיגה המתמשכת הזו, בקצרה: העיר חברון היתה מוקפת חומה בימות יהושע בן נון, התאריך הקובע לעניין ציון החג. את שרידי החומה האימתנית ההיא ניתן לראות עד היום באתר תל חברון העתיקה.
משכך היה חג הפורים אמור להיקבע ליום ט"ו באדר, כמו בירושלים.
עם זאת, מכיוון שחברון הוגדרה גם עיר מקלט – הרי שהחומה הזו מיועדת להריסה, בכדי לאפשר כניסה מהירה לתחומי העיר ובעצם היא כאילו איננה. במצב הזה, אמור החג להיקבע ליום י"ד באדר.
ההתלבטות היתה קשה, אך ההכרעה פשוטה ביותר: למה לבחור אם אפשר גם וגם.
בחברון חוגגים יומיים של פורים – היום העיקרי נקבע ל-י"ד באדר כמו ברוב חלקי הארץ. לאחר קריאת המגילה ברוב עם במערת המכפלה התקיימה תהלוכת ה'עדלאידע' המסורתית ברחובה של עיר, מאדמות ישי דרך שכונות הישוב היהודי ועד מערת המכפלה, בהשתתפות מאות רבות של חוגגים מהארץ ומרחבי העולם.
ביום השני התקיים 'שוק הפורים' המסורתי, החביב על ילדים ומבוגרים כאחד.
צילום: דוד וילדר, ישי פליישר, נעם ארנון, אלימלך קרזן.