את חג הפורים בחברון חוגגים במשך יומיים (נטו..), עניין נחמד בסך הכל המאפשר גם להוריד מעט מעומס אירועי החג.
מעבר לקריאת המגילה (4 פעמים), משלוחי מנות, מתנות לאביונים ומשתה הגון, הסידור הזה מאפשר להספיק בנחת גם תהלוכת 'עדליאדע' מסורתית ביום הראשון ו'שוק פורים' תיקני ביום השני.
הסיבה לחגיגה המתמשכת הזו, בקצרה: העיר חברון היתה מוקפת חומה בימות יהושע בן נון (התאריך הקובע לעניין ציון החג).
את שרידי החומה האימתנית ההיא ניתן לראות עד היום באתר תל חברון העתיקה.
משכך היה חג הפורים אמור להיקבע ליום ט"ו באדר, כמו בירושלים.
עם זאת, מכיוון שחברון הוגדרה גם עיר מקלט – הרי שהחומה הזו יועדה להריסה, בכדי לאפשר כניסה מהירה לתחומי העיר ובעצם היא כאילו איננה. במצב הזה, אמור החג להיקבע ליום י"ד באדר.
ההתלבטות היתה קשה, אך ההכרעה פשוטה ביותר: למה לבחור אם אפשר גם וגם.
בחברון חוגגים יומיים של פורים – היום העיקרי נקבע ל-י"ד באדר כמו ברוב חלקי הארץ. ביום השני קוראים את המגילה ללא ברכה.
מעבר לקריאת המגילה (4 פעמים), משלוחי מנות, מתנות לאביונים ומשתה הגון, הסידור הזה מאפשר להספיק בנחת גם תהלוכת 'עדליאדע' מסורתית ביום הראשון ו'שוק פורים' תיקני ביום השני.
הסיבה לחגיגה המתמשכת הזו, בקצרה: העיר חברון היתה מוקפת חומה בימות יהושע בן נון (התאריך הקובע לעניין ציון החג).
את שרידי החומה האימתנית ההיא ניתן לראות עד היום באתר תל חברון העתיקה.
משכך היה חג הפורים אמור להיקבע ליום ט"ו באדר, כמו בירושלים.
עם זאת, מכיוון שחברון הוגדרה גם עיר מקלט – הרי שהחומה הזו יועדה להריסה, בכדי לאפשר כניסה מהירה לתחומי העיר ובעצם היא כאילו איננה. במצב הזה, אמור החג להיקבע ליום י"ד באדר.
ההתלבטות היתה קשה, אך ההכרעה פשוטה ביותר: למה לבחור אם אפשר גם וגם.
בחברון חוגגים יומיים של פורים – היום העיקרי נקבע ל-י"ד באדר כמו ברוב חלקי הארץ. ביום השני קוראים את המגילה ללא ברכה.
גם השנה, נחגג חג הפורים כדת וכדין. בעוד ברחבי הארץ בוטלו תהלוכות ה'עדלאידע' הגדולות, הרי שבחברון היא התקיימה (בהתאם להוראות העדכניות לאז של משרד הבריאות). מאות השתתפו בקריאת המגילה במערת המכפלה וב'שוק הפורים' המסורתי שהתקיים בשכונת אברהם אבינו, לשמחת הילדים והוריהם.